Resultaat 1 - 10 (van 22)

• Taalhuis en Stichting Prago werken samen Bekijk details

7 juni 2024

Op vrijdag 7 juni 2024 hebben Suzanne Vonk, regiomanager van Prago en Wanda Prins, coördinator van het Taalhuis van de bibliotheek Gouda een samenwerkingsovereenkomst getekend.

• Antonius MAVO XL en bibliotheek Gouda gaan samenwerken Bekijk details

6 mei 2024

Op de Antonius MAVO XL wordt veel gedaan aan leesbevordering. Zo starten de lessen Nederlands met 20 minuten lezen en liggen er veel boeken op school. Om hier meer structuur in aan te brengen, kiest de school voor de 'Bibliotheek op school'. Op maandag 6 mei werd de samenwerkingsovereenkomst hiervoor ondertekend door locatieleider Ruud Paalvast en Erna Staal, directeur van de bibliotheek Gouda.

• Jaarverslag 2023 Bekijk details

15 april 2024

Van de World Press Photo-tentoonstelling tot 'Bieb voor de kleintjes' en van debatten tot voorleeswedstrijden... Je leest erover in ons jaarverslag over 2023!

• Brecht Boekraad uitgeroepen tot junior stadsdichter Bekijk details

16 maart 2024

Vandaag was de verkiezing van de junior stadsdichter. Timo van Gastel, Rosa van den Heuvel, Nynke Boeijinga en Brecht Boekraad stonden in de finale.

• Lancering SPELTALENT Bekijk details

22 februari 2024

Hoe kunnen we de Nederlandse taal oefenen buiten de georganiseerde taalactiviteiten om? Die vraag stelden bewoners van de Molenwiek, nieuwkomers in Gouda. VRSPACE en de bibliotheek Gouda hadden het antwoord.

• Taalhuis en Taalkoppels werken samen Bekijk details

15 februari 2024

Donderdag 8 februari 2024 hebben Wanda Prins, de coördinator van het Taalhuis van de bibliotheek Gouda en Henk Revoort, namens het bestuur van de stichting Taalkoppels Gouda, een samenwerkingsovereenkomst getekend.

• Gratis hulp bij belastingaangifte Bekijk details

5 februari 2024

De Papierwinkel en de Bibliotheek bieden ook dit jaar weer hulp bij de belastingaangifte. Deze gratis hulp is er voor Gouwenaars die weinig te besteden hebben.

• Read2Me! Bekijk details

1 februari 2024

Read2Me! helpt jongeren betere lezers te worden. Het initiatief van Stichting Lezen laat eerstejaars het plezier in lezen ontdekken. Zodat ze uitgroeien tot blijvende lezers. De voorleeswedstrijd is een samenwerking tussen bibliotheken en middelbare scholen.

• Winnaars Nationale Voorleeswedstrijd Bekijk details

31 januari 2024

Dit jaar is de 31ste editie van de Nationale Voorleeswedstrijd. In verschillende wedstrijdrondes nemen kinderen uit het hele land het tegen elkaar op.

• Een stad vol weesgedichten! Bekijk details

24 januari 2024

In het kader van de Poëzieweek 2024 zijn bibliotheken uit Nederland en België op zoek gegaan naar mensen die een 'weesgedicht' willen adopteren. Ook in Gouda doen we natuurlijk mee met deze mooie actie, zodat je op dertig plekken in de stad kunt genieten van gedichten op ramen! Dank aan alle dichters, aan alle mensen die hun raam beschikbaar hebben gesteld en aan schoonschrijvers Mirjam, Hanneke, Annemarie, Suzanne, Marije, Liesbeth, Suzanne, Titia, Annemarie, Eveline, Natascha, Marcia, Ellie, Karin,...

Paginanavigatie